Snapchat annoncering

Snapchat er et socialt medie, hvor man kan sende billeder og videoer til hinanden. Det er en af de mest brugte sociale platforme i Danmark. Snapchat har tidligere været kendt som de unges platform, men i takt med aldersgrupperne vokser med platformen, findes der relevante brugere i alle aldersgrupper. Med ca. 2.5 mio. aktive brugere om måneden er det muligt at henvende sig til alt fra Gamere til Foodies og fra familiemennesket til dyreelskeren.
Vil du præsentere dine budskaber via videocontent, som er blandt de mest effektivere måder at reklamere på – Så kan Snapchat være den næste tilføjelse til din marketing strategi.

Digital Media Snapchat

Hvorfor annoncere på Snapchat?

Snapchat ads er reklamer som vises når brugeren browser kategorier eller mellem stories. Snapchat kan være et relevant medie for alle virksomheder, store som små og uanset branche.

Fordele og udbytte ved Snapchat annoncer.

  • Få potentielle kunder ind på hjemmesiden med et swipe og øg muligheden for salg!
  • Snapchat Ads vises på hele skærmen, så man har brugerens fulde opmærksomhed samtidig med 60% af alle videoer afspilles med lyd.
  • Velegnet til video reklame og dynamisk bannere.
  • Man kan ramme den relevante målgruppe.
  • Det er for en del af danskerne deres primære kommunikationsmiddel, og platformen besøges derfor flere gange om dagen.

Opbygning af en Snapchat kampagne

For at få opbygget en god Snapchat kampagne er det vigtigt, at man har gjort sig nogle overvejelser omkring målsætning, målgruppe og hvilken annonce man ønsker. Snapchat gør det nemlig muligt, at specificere din målgruppe, så du kan blive eksponeret over for specifikke Snapchat brugere.

Hvordan skabes Snapchat annoncer, som fanger?

Vores mål er, at vores kunder opnår gode resultater af samarbejdet med os. Vi har derfor samlet et par gode råd til eksekveringen af Snapchat annoncer.

  • Anvend gerne spænding, humor eller viden til at fange opmærksomheden hos brugeren
  • Henvis i reklamen til CTA knap (call-to-action), således brugeren swiper op og ind på din landingsside.
  • Anvend gerne lyd og undertekster ved tale, således brugere som anvender Snapchat uden lyd, også fanger budskabet.

Har du brug for hjælp til eksekveringen af layoutet til din næste snapchat annonce, sidder vores grafikere klar til at hjælpe dig.

Vil du målrette dine annoncer til en relevant målgruppe?

Vi har mange års erfaring, som vi glædeligt deler ud af. Skal vi hjælpe jer med, at få succes på Snapchat, før jeres konkurrenter får det?

Mange virksomheder ønsker at være til stede på flere forskellige sociale platforme. Derfor kan vi også hjælpe med jeres digitale strategi på sociale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn og Pinterest.

Kontakt os
Spøgelse