Pinterest annoncering

Pinterest er en visuel stærk inspirationsplatform, hvor brugerne søger inspiration indenfor udvalgte kategorier som f.eks. boligindretning, tøjmode, gør-det-selv projekter og meget mere. Alle virksomheder som har flotte billeder af sine produkter, kan med fordel have en profil på Pinterest og anvende platformen til annoncering.

Hvad er Pinterest annoncering?

Pinterest som annonceplatform skiller sig ud ved, at man som annoncør bliver eksponeret i en relevant kontekstuel sammenhæng som passer til det produkt man sælger. Sælger man f.eks. trægulve kan man blive eksponeret når brugerne søger inspiration om netop trægulve og dermed øger man muligheden for at skabe trafik til hjemmesiden og derefter salg. En stor fordel ved annoncering på Pinterest er, at brugerne har et undersøgende og nysgerrigt mindset når de anvender platformen, hvilket betyder at de er mere modtagelige for relevante annoncer.

Fordele ved annoncering på Pinterest:

  • Eksponerer brugere som søger inspiration om specifikke produkter – og som dermed kan antages at være i markedet for et givent produkt.
  • Driver relevant og købeklar trafik til hjemmesiden.
  • Verdens største interaktive livsstils katalog.
  • Brugerne er let påvirkelige da de undersøger og gerne vil inspireres hen imod et køb.

Opbygning af en display kampagne

SoMe Annoncer

Hvad er formålet med kampagnen?

Kendskab & Top of mind

Trafik til hjemmeside

Salg og konvertering

Hvem er målgruppen?

Geografi, køn, alder

Søgeadfærd

Interesser

Annonceformater

Billede

Video

Karrusel

Shopping

Vil du vide mere om Pinterest annoncering?

Vores hold består af profiler med mange års erfaring fra mediehuse, mediebureauer og medieudbydere. Vi har en bred vifte af erfaring fra samarbejder med både større og mindre virksomheder, som vi glædeligt deler ud af.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for sparring til din virksomheds online strategi og eksekvering.

Kontakt os