Instagram annoncering

Instagram er et socialt medie hvor man annoncerer i en stærk visuel kontekst og med et minimum af støj, da annoncerformaterne fylder hele skærmen. Den Facebook ejede platform har dertil den fordel, at den anvender Facebooks data til sin kampagnemålretning, hvilket betyder at man opnår samme høje præcision i sin markedsføring som på Facebook.

Hvorfor Instagram annoncering?

Instagram er en attraktiv platform da den kombinere et stærkt visuelt udtryk med gode data fra Facebook. Dertil er nyhedsfeedet med til at brugerne besøger platformen hyppigt for at holde sig opdateret. Det betyder, at man som annoncør hurtigt kan bygge frekvens i målgruppen og dermed komme hurtigt ud med sit budskab. Alle data som brugerne har angivet i søsterplatformen, Facebook, giver annoncører mulighed for præcis kampagnemålretning og dermed relevant markedsføring overfor målgruppen. Læs evt. mere om Facebook her.

Fordele ved Instagram annoncer.

  • Øger kendskab & top of mind i målgruppen.
  • Synlighed overfor relevante målgrupper i et geografisk afgrænset område.
  • In-market segmentering, hvor Instagram (Facebook) vurdere om en bruger er i markedet for et givent produkt eller ydelse.
  • Kommunikation til personer, som allerede har vist interesse for et brand/produkt.

Opbygning af en Instagram kampagne

SoMe Annoncer

Hvad er formålet med kampagnen?

Kendskab & Top of mind

Trafik til hjemmeside

Salg & konvertering

Brugerinvolvering

Hvem er målgruppen?

Køn, alder, geografi

Civilstand

Interesser

In-market segmenter

Instagram Audiences

Annonceformater

Billede

Karrusel

Video Stories

Video IGTV

Vil du vide mere om Instagram annoncering?

Vores hold består af profiler med mange års erfaring fra mediehuse, mediebureauer og medieudbydere. Vi har en bred vifte af erfaring fra samarbejder med både større og mindre virksomheder, som vi glædeligt deler ud af.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for sparring til din virksomheds online strategi og eksekvering.

Kontakt os