Google Ads

Google Ads er tekstannoncer på Google, hvor man rammer de brugere, som søger på specifikke ord og/eller sætninger på Google.

Google Ads anvendes til, at drive relevant- og købeklar trafik til hjemmesiden og er over årene blevet en fast del af annoncørenes digitale strategi.

Hvorfor Google Ads?

Det primære formål med Google Ads tekstannoncerne er, at skabe en god brugeroplevelse og give brugerne relevant indhold på baggrund af deres søgning. Google bygger produkter som er værdiskabende sine brugere og det betyder, at en relevant tekstannonce som matcher brugernes søgeadfærd – og som leder til en hjemmeside med relevant indhold som matcher søgningen – vil blive vist oftere og løbende blive billigere.

Den optimale Google Ads kampagne skabes vha. de rigtige søgeord-/sætninger, relevante annoncetekster og en hjemmeside som matcher søgeadfærden og har relevant indhold som giver brugeren en god oplevelse og svar på spørgsmålet. En tekstannonce på Google som ikke er relevant og som leder til en dårlig hjemmeside, vil typisk have høje klikpriser og udbyttet vil være lavt. Læs mere om hjemmesideoptimering (SEO) her.

For annoncør er Google Ads en effektiv marketingkanal da brugerne først eksponeres når de er i markedet- eller søger information om et givent produkt eller en ydelse. På den måde er der minimalt spild af annoncekroner hvis man ellers har styr på relevansen i annoncerne og på hjemmesiden.

De primære fordele ved Google Ads tekstannoncer:

  • Få relevant og købeklar trafik til din hjemmeside.
  • Betal kun når brugeren klikker på dine annoncer.
  • Vælg selv dit max budget og klikpris.

Eksekveringen
af en Google Ads
kampagne

At udarbejde en effektiv Google Ads kampagne tager længere tid end mange tror. At opsætte annoncen kræver ikke meget arbejde, men for at opnå de bedst mulige resultater er et grundigt forarbejde samt løbende optimering af kampagnen nødvendigt. Lad trygt os strukturere hele processen fra start til slut.

Få mere relevant trafik
til din hjemmeside

Vores hold består af profiler med mange års erfaring fra mediehuse, mediebureauer og medieudbydere. Vi har en bred vifte af erfaring fra samarbejder med både større og mindre virksomheder, som vi glædeligt deler ud af.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for sparring til din virksomheds online strategi og eksekvering.

Kontakt os