Facebook annoncering

Facebook er verdens største sociale medie og siden platformen blev introduceret sidst i 00’erne er den kun blevet mere og mere vigtig i annoncørenes marketingplaner. Facebook er lykkedes med at bygge en platform som er enkel af arbejde i og nem at forstå. Det betyder, at Facebook som annonceplatform anvendes af både små- og store virksomheder – og i international, national og lokal sammenhæng.

Hvorfor Facebook annoncering?

Facebook er en effektiv marketingkanal da brugerne ofte besøger platformen og samtidig har Facebook stor viden om sine brugere, da alle er logget ind og selv har angivet sine data såsom køn, alder, bopæl, civilstand, mm. Alle data som brugerne har angivet giver annoncørerne gode muligheder for kampagnemålretning og de kan dermed levere relevante annoncer overfor den relevante målgruppe. Til gavn for både bruger og annoncør.

Fordele ved at anvende Facebook som annonceplatform

  • Driver trafik/potentielle kunder til din hjemmeside og øger muligheden for salg.
  • Øger kendskab & top of mind i målgruppen.
  • Synlighed overfor relevante målgrupper i et geografisk afgrænset område.
  • In-market segmentering, hvor Facebook vurdere om en bruger er i markedet for et givent produkt eller ydelse.
  • Kommunikation til personer, som allerede har vist interesse for et brand/produkt.

Opbygning af en Facebook kampagne

SoMe Annoncer

Hvad er formålet med kampagnen?

Kendskab & Top of mind

Trafik til hjemmeside

Salg og konvertering

Brugerinvolvering

Hvem er målgruppen?

Køn, alder, geografi

Civilstand

Interesser

In-market segmenter

Annonceformater

Billede

Karrusel

Video

Samling

Vil du vide mere om Facebook annoncering?

Vores hold består af profiler med mange års erfaring fra mediehuse, mediebureauer og medieudbydere. Vi har en bred vifte af erfaring fra samarbejder med både større og mindre virksomheder, som vi glædeligt deler ud af.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for sparring til din virksomheds online strategi og eksekvering.

Kontakt os