Display annoncering

Display annoncering er bannerreklamer på nyhedssider som for eksempel Ekstra-Bladet, BT eller TV2, eller andre der har valgt at vise bannerreklamer – f.eks. blogs, madlavningssider og online magasiner.

Hvad end du ønsker at øge kendskabet til din virksomhed, geneksponere tidligere besøgende (retargeting) eller drive mere trafik til dit website, kan display annoncering skræddersyes til netop dine behov. Derfor kan de fleste virksomheder med fordel anvende displayannoncering i deres digitale markedsføring.

Digital Media Display banner eksempler

Hvorfor display annoncering?

Display annoncering kan anvendes til flere formål og med den rigtige strategi kan man kommunikere til målgruppen på flere niveauer af kunderejsen. Nedenstående har vi listet nogle eksempler på det udbytte en display kampagne kan give.

  • Drive relevant trafik til en hjemmeside og/eller webshop, som senere kan konvertere til salg.
  • Retargeting for at konvertere de varmeste leads til et salg i webshoppen eller butikken.
  • Skabe interesse i målgruppen og øge deres viden om dine produkter/ydelser på hjemmesiden.
  • Øge kendskabsgraden og top of mind placeringen til et brand og/eller en butik i målgruppen.

Hos Digital Media har vi stor erfaring med at bygge display strategier til mange forskellige brancher og annoncører. Vi anvender primært Google Marketing Platform / DV360 til afvikling af kampagnerne, hvilket betyder, at vi kan anvende Google’s omfattende data til at målrette kampagnerne og dermed skabe størst mulig effekt for vores kunder.

Få et tilbud

Opbygning af en
display kampagne

For at opnå gode resultater med en display kampagne er det vigtigt at gøre sig en række overvejelser både før og under selve eksekveringen af kampagnen. Vi ønsker at sikre, at du får en værdiskabende kampagne, og derfor agerer vi som din sparringspartner gennem hele forløbet. Vi lytter til dine ønsker og bidrager samtidig med nye kreative idéer.

Vi har samlet tre faktorer, som udgør et afgørende fundament for at lykkes med en display kampagne.

Statiske bannere

Et statisk banner er en display-annonce uden bevægelse. Vi anbefaler altid at disse indeholder en fængende tekst og en Call-to-Action knap, som opfordrer beskueren til handling.

Digital Media Digital strategi Rådgivning Eksekvering

Dynamiske bannere (HTML5)

Dynamiske HTML5-bannere giver dig muligheden for at skabe større blikfang ved brug af animationer. Det giver dig samtidig mulighed for at benytte videomateriale i dine bannere.

Banner formater

Display-bannere findes i et hav af formater. Jo flere banner-formater der udarbejdes, jo højere synlighed sikres på tværs af medier og kanaler. Nedenfor kan du se et par eksempler på nogle af de mest populære display-banner formater.

Banner formater

Et godt design er med til at skabe gode resultater

Vores grafikere har mange års erfaring med design af både statiske og dynamiske bannere. Vi ved, hvad der designmæssigt virker, og hvad der ikke gør, og vi bestræber os altid på at holde os opdaterede på tidens trends og tendenser.

Vi anbefaler altid at have en tydelig rød tråd mellem virksomhedens visuelle identitet og displayannoncernes layout. Benyt genkendelige farver, skrifttyper og elementer for at styrke dit brand. Husk også, at dit logo skal være synligt, så beskueren let kan aflæse, at du er afsenderen. En god idé er også at indtænke en tydelig sammenhæng mellem banneret og landingssiden.

Vær konkret og hav et tydeligt budskab. Drop alle overflødige fyldeord. Jo kortere og mere konkret du kan være, jo hurtigere afkodes budskabet hos målgruppen.

Sidst, men ikke mindst, opfordrer vi altid til at benytte en såkaldt Call-to-Action-knap. Nogle vil kalde dem gammeldags og outdated, men det virker! Det er helt tydeligt, at annoncer, der benytter sig af en tydelig knap, opnår en betydeligt højere klikrate (CTR) end dem, der undlader denne.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed med at bygge en effektiv display strategi?

Send os en besked, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

    Hammer i hånd