Display annoncering
Display annoncering er reklamer på nyhedssider som f.eks. eb.dk, bt.dk og tv2.dk, eller andre hjemmesider der har valgt at vise bannerreklamer, som blogs, opskrift hjemmesider og online magasiner.
Display annonceringen kan anvendes til forskellige formål og mulighederne for segmentering er mange. En display strategi kan skræddersyes alt efter om du f.eks ønsker at øge din virksomheds kendskabsgrad, geneksponere tidligere hjemmesidebesøgende (retargeting) eller skabe mere trafik til din din hjemmeside, hvorfor de fleste virksomheder med fordel kan anvende display annoncering i deres digitale markedsføring.

Hvorfor display annoncering?
Display annoncering kan anvendes til flere formål og med den rigtige strategi kan man kommunikere til målgruppen på flere niveauer af kunderejsen. Nedenstående har vi listet nogle eksempler på det udbytte en display kampagne kan give.
- Drive relevant trafik til en hjemmeside og/eller webshop, som senere kan konvertere til salg.
- Retargeting for at konvertere de varmeste leads til et salg i webshoppen eller butikken.
- Skabe interesse i målgruppen og øg deres viden om dine produkter/ydelser på hjemmesiden.
- Øge kendskabsgraden og top of mind placeringen til et brand og/eller en butik i målgruppen.
Hos Digital Media har vi stor erfaring med at bygge display strategier til mange forskellige brancher og annoncører. Vi anvender primært Google Marketing Platform / DV360 til afvikling af kampagnerne, hvilket betyder, at vi kan anvende Google’s omfattende data til at målrette kampagnerne og dermed skabe størst mulig effekt for vores kunder.
Lyder display annoncering som den rette løsning for dig? Kontakt os i dag »
Opbygning af en
display kampagne
For at opnå gode resultater med en display kampagne, er det vigtigt, at gøre sig en række overvejelser både inden og under selve eksekveringen af kampagnen. Vi vil sikre, at du får en værdiskabende kampagne og vi agere derfor en sparringspartner gennem hele kampagnen, som både lytter til dine ønsker, samt bidrager med nye kreative ideer.
Vi har samlet tre faktorer, som er et afgørende fundament for at lykkedes med en display kampagne.
Statiske bannere
Et statisk banner er en display-annonce uden bevægelse. Vi anbefaler altid at disse indeholder en fængende tekst og en Call-to-Action knap, som opfodrer beskueren til handling.

Dynamiske bannere (HTML5)
Dynamiske HTML5-bannere giver dig muligheden for at skabe større blikfang ved brug af animationer. Det giver dig samtidig mulighed for at benytte videomateriale i dine bannere.
Banner formater
Display-bannere findes i et hav af formater. Jo flere banner-formater der udarbejdes, jo højere synlighed sikres på tværs af medier og kanaler. Nedenfor kan du se et par eksempler på nogle af de mest populære display-banner formater.

Et godt design er med til at skabe gode resultater
Vores grafikere har mange års erfaring med design af både statiske og dynamiske bannere. Vi ved, hvad der designmæssigt virker og hvad der ikke gør og vi bestræber os på altid, på at holde os opdateret på tidens trends og tendenser.
Vi anbefaler altid, at have en tydelig rød tråd mellem virksomhedens visuelle identitet og display annoncernes layout. Benyt genkendelige farver, fonte og elementer for at styrke dit brand. Husk også at dit logo skal være synligt, så beskueren let kan aflæse, at du er afsenderen. En god idé er også, at indtænke en tydelig sammenhæng mellem banner og landingpage.
Vær konkret og hav et tydligt budskab. Drop alle overflødige fyldeord – jo kortere og konkret du kan være, jo hurtigere afkodes budskabet hos målgruppen.
Sidst, men ikke mindst, opfordrer vi altid til at benytte en såkaldt Call-to-Action knap. Nogle vil kalde dem gammeldags og outdated, men de virker! Det er helt tydeligt, at de annoncer, som benytter sig af en tydelig knap, opnår en betydeligt højere klikrate(CTR), end dem som undlader denne.